مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 09:402021-06-27اقتصادي

ساخت دستگاه خانگی پخت نان مسطح با آهنگ پخت قابل برنامه ریزی


محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به طراحی و ساخت دستگاه خانگی پخت نان مسطح با آهنگ پخت قابل برنامه ریزی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید مهدی میرزابابایی، مدیر گروه طراحی ماشین آلات صنایع غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در خصوص انجام این طرح گفت: یکی از اقدامات مهم در زنجیره تولید نان سالم در مقیاس خانگی، طراحی دستگاه مناسب برای پخت نان در منزل است و در صورتی که این دستگاه به نحو مناسب طراحی و ساخته شود، بسیاری از مردم برای تأمین نان مصرفی خانوار از آن استفاده خواهند کرد و بخشی از زنجیره نگهداری تا مصرف نان در مسیر خانگی هدایت خواهد شد.

میرزابابایی در خصوص مزایای استفاده از این دستگاه بیان کرد: تولید نان تازه، به اندازه مصرف، با کیفیت و مطابق ذائقه افراد خانواده از جمله مزایای استفاده از این دستگاه به شمار می رود که کاهش ضایعات نان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام روش های سنتی و صنعتی نان در دمای ثابت پخت می شود، افزود: از آنجا که فرآیند ژلاتینه شدن نشاسته تابع دمای اعمال شده است و لازم است که دما در طی فرآیند پخت قابل تنظیم باشد، یکی از ویژگی های دستگاه پخت نان خانگی قابلیت اعمال فرآیند دمایی (تنظیم نمودار دمایی) برای پخت نان از طریق یک اپلیکیشن موبایل است که این ویژگی در دستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه خانگی پخت نان مسطح با آهنگ پخت قابل برنامه ریزی

ساخت دستگاه خانگی پخت نان مسطح با آهنگ پخت قابل برنامه ریزی