مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 08:302021-06-27اقتصادي

آبرسانی پایدار به 100 روستای خراسان جنوبی/مصرف بهینه آب ترویج شود


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی پایدار به 100 روستای استان در سال جاری خبر داد.

- ، حسین امامی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح امید اظهارکرد: نرم مصرف ماهیانه 15 متر مکعب است که اگر مشترکی فقط 5 متر مکعب مصرف داشته باشد شامل این طرح می شود.

وی با بیان اینکه اکنون 15 درصد از مشترکین استان مشمول این طرح شده اند، ادامه داد: 40 درصد مشترکین آب استان با همان مقدار نرم ماهیانه به میزان 15 متر مکعب مصرف آب دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: 50 درصد مشترکین کمی بالاتر از سرانه و 10 درصد نیز 2 برابر نرم تعیین شده مصرف آب دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال کمترین میزان بارندگی را در 4 دهه گذشته داشته ایم، گفت: شاهد افزایش دما نیز هستیم که به گفته هواشناسی از نرم سالیانه بالاتر است.

وی با بیان اینکه روند فعلی مصرف استان با توجه به کم آبی ذاتی خراسان جنوبی، منطبق نیست، گفت: همچنین آب های تجدیدپذیر برای شرب نیز خیلی اندک است و بخشی از آنها آب های غیر شرب است که هزینه بالایی برای تصفیه دارد.

شکاف بین قیمت تمام شده و فروش آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت تمام شده آب با قیمت فروش شکاف بالایی دارد، عنوان کرد: هر سال این شکاف بیشتر می شود چرا که قیمت تمام شده آب حدود 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی پایدار به 100 روستای خراسان جنوبی/مصرف بهینه آب ترویج شود

آبرسانی پایدار به 100 روستای خراسان جنوبی/مصرف بهینه آب ترویج شود