مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 03:002021-06-26پزشكي

متخصصان تغذیه: مرغ درشت نخورید


احتمال وجود مقادیر بیشتر باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ هایی که طولانی تر از این مدت پرورش یافته و درشت تر می شوند، زیاد است.

- مرغ، یکی از محبوب ترین و قابل دسترس ترین گوشت های سفید است که بسیاری از افراد مصرف نوع درشت آن را به مرغ کوچک (مرغ سایز) ترجیح می دهند، اما کارشناسان تغذیه نظر دیگری دارند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایسنا در این خصوص، اظهار کرد: فرهنگ مصرف مردم کشور ما این گونه است که مرغ های درشت را می پسندند و این موضوع باعث می شود طول دوره پرورش مرغ طولانی شده و میزان آنتی بیوتیک مصرفی نیز افزایش یابد.

فتح اله پورعلی با بیان اینکه مرغ هایی با دامنه وزنی حدود 1.

6 تا دو کیلوگرم در بهترین شرایط سلامت هستند، گفت: احتمال وجود مقادیر بیشتر باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ هایی که طولانی تر از این مدت پرورش یافته و درشت تر می شوند، زیاد است.

وی در تشریح مرغ سایز، اظهار کرد: مرغ های سایز مرغ هایی هستند که وزن کمتر از دو کیلوگرم داشته باشند؛ مصرف مرغ سایز در مقایسه با مرغ هایی با وزن بیشتر به چند دلیل مناسب تر است.

وی، داشتن چربی کمتر، کاهش سن کشتار و تردی و افزایش کیفیت گوشت ران و سینه و کاهش چربی محوطه بطنی به دنبال آن، داشتن حداقل باقی مانده آنتی بیوتیک و قدرت خرید بیشتر را از جمله دلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصصان تغذیه: مرغ درشت نخورید

متخصصان تغذیه: مرغ درشت نخورید