مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 14:252021-06-26اقتصادي

بازگشت بیش از 2 هزار نخبه به کشور در 4 سال گذشته


در 4 سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 نخبه از 100 دانشگاه خارجی به کشور بازگشته و عمده آنها هم در پارک های فناوری مشغول شده اند.

- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: بیش از 2 هزار و 500 نخبه از 100 دانشگاه خارجی در 4 سال گذشته به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک های فناوری مشغول شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سورنا ستاری امروز (شنبه پنجم تیرماه) در مراسم امضای قرارداد احداث شهرک فناوری در شهرهای جدید پردیس و پرند که در ساختمان دادمان وزارت راه برگزارشد، با بیان اینکه پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری منطقه است، افزود: 13 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک های فناوری انجام شده است.

وی اظهار داشت: پارک فناوری پردیس 90 هکتار بود که سال گذشته 280 هکتار دیگر به آن افزوده شد.

ویژگی مهم این پارک آن است که صنایع آلاینده در پردیس نداریم و این همان اقتصاد دانش بنیان است که آلودگی نداشته و تعریف جدیدی از صنعت را که آلودگی ندارد، ارائه کرده است.

ستاری با اشاره به امضای قرارداد دیگری مبنی بر ایجاد شهرک مسکونی- فناوری در پردیس، گفت: با این برنامه ها در 4 سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 نخبه از 100 دانشگاه خارجی به کشور بازگشته و عمده آنها هم در پارک های فناوری مشغول شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت بیش از 2 هزار نخبه به کشور در 4 سال گذشته

بازگشت بیش از 2 هزار نخبه به کشور در 4 سال گذشته