مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 11:052021-06-26سياسي

علت اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات ناکارآمدی دولت در 8 سال بود


پنجاه و دو درصد در انتخابات شرکت نکردند که یکی از دلایل اصلی کاهش مشارکت، اعتراض به ناکارآمدی های دولت در 8 سال اخیر بود.

- ، در قسمت اول از فصل شانزدهم برنامه تلویزیونی زاویه احمد نادری، استادیار مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و وحید شالچی، دانشیار جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی درباره موضوع اعتماد اجتماعی در ایران به بحث پرداختند.

عطاء الله بیگدلی، مجری برنامه در ابتدا با بیان اینکه رابطه بین مردم و نظام از اول انقلاب تاکنون یک سیری را سپردی کرده است، از کارشناسان برنامه پرسید: اکنون وضع مردم نسبت به حاکمیت و جمهوری اسلامی چه وضعی دارد؟ علوم اجتماعی می تواند این وضعیت را بسنجد و یا نه؟ اگر فاصله ای بین مردم و حاکمیت است چرا این اتفاق افتاده و چه باید کرد؟ وحید شالچی، دانشیار جامعه شناسی دانشگاه علامه پاسخ داد: ما سال ها است که تورم دو رقمی داریم ولی درآمدها در بخش اعظمی از جامعه افزایش پیدا نکرده است، بر شمار فقرا افزوده شده و ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است، در این وضعیت و فشار اقتصادی اگر این را بپذیریم که ما وارث انقلاب هستیم و نظام هایی که از انقلاب بیرون می آیند بیشترین پیوستگی را با جامعه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات ناکارآمدی دولت در 8 سال بود

علت اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات ناکارآمدی دولت در 8 سال بود