مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 10:352021-06-26بين الملل

بومیان کانادا در جست وجوی گورهای جمعی دیگر؛ پکن: عذرخواهی ترودو کافی نیست


همچنان که بومیان کانادایی در جست وجوی گورهای جمعی بیشتری هستند، چین از کانادا خواست به جای عذرخواهی لفظی، از بومیان حمایت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی کشف دو گور جمعی بزرگ در کانادا، بومیان این کشور جست وجو برای یافتن گورهای مشابه در سرتاسر این کشور را آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، هفته گذشته کشف دومین گور جمعی شامل 751 قبر در کنار یک مدرسه شبانه روزی قدیمی در کانادا که اغلب حاوی بقایای کودکان بومی بود، جنبشی را برای یافتن گورهای جمعی دیگر در این کشور کلید زده است.

رویترز نوشت، با این حال، تلاش برای یافتن گورهای جمعی بومیان کانادایی با موانعی از جمله محدودیت های ناشی از قوانین ملکی، نواقص موجود در اسناد برجای مانده و اختلاف بر سر نحوه بزرگداشت این قربانیان روبه رو است.

جنیفر راتری از بومیان کانادایی به این خبرگزاری گفت، می داند که عمو و عمه بزرگش در سنین 13 و 7 سالگی در مدرسه شبانه روزی برندون در استان مانیتوبا جانشان را از دست داده بودند.

به گفته این زن بومی، قبرهای بی نام و نشانی حوالی این مدرسه شبانه روزی وجود دارد که ممکن است تعداد آن ها از صد مورد نیز بیشتر باشد و به کودکانی تعلق دارند که در برندون جان باخته بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومیان کانادا در جست وجوی گورهای جمعی دیگر؛ پکن: عذرخواهی ترودو کافی نیست

بومیان کانادا در جست وجوی گورهای جمعی دیگر؛ پکن: عذرخواهی ترودو کافی نیست