مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 08:252021-06-26اقتصادي

افزایش 130 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از صادرات 277 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی در سال جاری از این استان به کشورها و بازارهای هدف خبر داد.

- ، سعید فرخی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: این کالاها غیر نفتی از استان مرکزی به 74 کشور جهان شامل ترکیه، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، بلغارستان، عراق و… صادر شده است.

فرخی خاطرنشان کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی، از نظر تعداد و وزن در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 124 و 19 درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه بالغ بر 100 میلیون دلار کالا نیز خردادماه امسال به خارج از کشور صادر شده است، گفت: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از این استان در سال جاری است.

فرخی افزود: 120 میلیون دلار کالا نیز امسال به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 119 درصد افزایش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 130 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی

افزایش 130 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی