مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 06:452021-06-26بين الملل

مقام نظامی اتیوپی: برای حل اختلاف سد النهضه از راه نظامی آمادگی داریم


مدیر گروه مهندسی وزارت دفاع اتیوپی تأکید کرد که کشورش آماده حل نظامی مسئله سد النهضه است و مصر نیز هرگز نمی تواند این سد را تخریب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال بوتا باچاتا دبله مدیر گروه مهندسی وزارت دفاع اتیوپی این کشور به دنبال حل نظامی مسئله سد النهضه با مصر و سودان نیست اما برای این سناریو نیز آمادگی دارد.

دبله که برای شرکت در نهمین کنفرانس امنیت جهانی به مسکو سفر کرده بود، در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی برای حل بحران سد النهضه گفت: از دیدگاه ما ممکن نیست که مسئله آب عاملی برای جنگ باشد لذا حل این مسئله ممکن نیست که نظامی باشد و بهترین راه نیز حل این مسئله از طریق اتحادیه آفریقاست .

وی افزود که طرف مصری نمی خواهد این مسئله از طریق مذاکرات حل شود در نتیجه در مذاکرات حاضر می شوند اما همه پیشنهادات را رد می کنند بنابراین از دیدگاه من بهترین راه حل، مذاکرات است و این مشکل را هرگز نمی توان به روش نظامی حل کرد آن ها هرگز برای حمله به سد تلاش نخواهند کرد و حتی اگر حمله کنند هرگز نمی توانند این مشکل را حل یا سد را تخریب کنند زیرا این سد ممکن نیست که با بمب های جنگنده های آن ها تخریب شود و آن ها می دانند که این سد بسیار محکم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام نظامی اتیوپی: برای حل اختلاف سد النهضه از راه نظامی آمادگی داریم

مقام نظامی اتیوپی: برای حل اختلاف سد النهضه از راه نظامی آمادگی داریم