مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 03:102021-06-25اقتصادي

از دولتی سازی همه بانک های غیردولتی تا کاهش سریع نرخ سود سپرده های بانکی


یک مدیر بانکی با تاکید بر ضرورت تراز شدن بانک ها افزود: از بانک هایی که با ناترازی مواجه هستند، نمی توان توقع حل مشکلات و ارائه خدمات قابل قبول به اقتصاد را داشته باشیم.

- یک مدیر بانکی با تاکید بر ضرورت تراز شدن بانک ها افزود: از بانک هایی که با ناترازی مواجه هستند، نمی توان توقع حل مشکلات و ارائه خدمات قابل قبول به اقتصاد را داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ دکتر غلامحسن تقی نتاج از مدیران نظام بانکی کشور با اشاره به اینکه در طی چند دهه اخیر و سال های پس از ابلاغ قانون عملیات بانکداری بدون ربا در سال 1362، دو اشتباه مهم راهبردی را شاهد بوده ایم، اظهار داشت: اشتباه راهبردی و استراتژیک اول، خصوصی سازی صنعت بانکداری در زمانی نادرست بود و تا آینده قابل پیش بینی نیز شرایط مناسب آن در اقتصاد ایران وجود ندارد و اشتباه راهبردی دوم، تحمیل هزینه های سیاست گذاری های بخش دولتی (که اصطلاحا به آن کالای عمومی گفته می شود) به بخش خصوصی صنعت بانکی کشور بوده است.

این دو اشتباه راهبردی در ادامه یکدیگر صورت گرفت و باعث شد کل نظام بانکی کشورمان با یک مساله جدی به نام ناترازی درآمد-هزینه در پانزده سال گذشته مواجه شود و متعاقبا ناترازی دارایی ها-بدهی ها در ده ساله گذشته را شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دولتی سازی همه بانک های غیردولتی تا کاهش سریع نرخ سود سپرده های بانکی

از دولتی سازی همه بانک های غیردولتی تا کاهش سریع نرخ سود سپرده های بانکی