مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 08:352021-06-25حوادث

آتش سهل انگاری در کوهستان دراک شیراز دامنه کشید


آتش سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت یک بامداد امروز از قسمتهای مرتفع آغاز شد، بخش عظیمی از کوهستان را درنوردید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، رییس سازمان آتش نشانی شیراز در این خصوص، اعلام کرد: به محض اطلاع از آتش سوزی، به قید فوریت آتش نشانان از چهار ایستگاه 3، 22، 17 و 14 در محل حاضر  شده و هماهنگی های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

محمدهادی قانع با اشاره به گسترش سریع آتش، گفت: شعله های آتش به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت گسترش و بخش هایی از مراتع را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، 60 نیروی متخصص آتش نشان ، 30 نیروی آتش نشان داوطلب و نیروهای ارتش و منابع طبیعی و مردمی  از بامداد دیشب تاکنون در یک عملیات ده ساعته، در حال امدادرسانی بی وقفه به صورت پیاده هستند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به گستردگی عرصه در این حادثه بیان کرد: امکانات مورد استفاده در اطفای حریق مراتع به دلیل صعب العبور بودن، عمدتا ادوات سبک و به صورت نفری است، و همین امر سرعت اطفای حریق را کاهش می دهد.

گفتنی است هم اکنون بخش اعظمی از حریق اطفا شده است اما بدلیل در برگرفتن چندین دره از کوهستان دراک توسط شعله های آتش ها عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سهل انگاری در کوهستان دراک شیراز دامنه کشید

آتش سهل انگاری در کوهستان دراک شیراز دامنه کشید