مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 07:102021-06-25بين الملل

سازمان ملل: بیش از 230 هزارنفر در میانمار از زمان کودتا آواره شده اند


سازمان ملل با ابراز نگرانی از گسترش درگیری ها و جنگ داخلی در میانمار گزارش داد که از زمان کودتا در این کشور بیش از 230 هزار نفر آواره شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل روز پنج شنبه در گزارشی اعلام کرد که از زمان وقوع کودتا در میانمار و وقوع جنگ داخلی در این کشور بیش از 230 هزار نفر آواره شده اند.

  براساس گزارش سی ان ان، سازمان ملل همچنین از مسلح شدن اقلیتهای قومی، کشته شدن غیرنظامیان و گسترده شدن درگیریهای داخلی در میانمار هشدار داده است.

وقوع کودتای نظامیان علیه دولت قانونی میانمار در اول فوریه 2021، باعث خشم مردم و اعتراضات گسترده، کشتار و بمبگذاری و درگیریهای مسلحانه در چندین جبهه بین ارتش و گروههای قومی و مدنی جدید شده است.

دفتر سازمان ملل در امور هماهنگیهای بشردوستانه در گزارش خود آورده است، اقدامات امدادی برای تسهیل شرایط ادامه دارد اما تنشهای مسلحانه، خشونت و ناامنی در کشور موانعی را ایجاد کرده است.

177 هزار نفر در ایالت کارن در مرز تایلند آواره شدند، (103 هزار نفر فقط در یک ماه گذشته) و حدود 20 هزار نفر دیگر نیز در ایالت در سراسر کشور هشدار داده است.

  این گروه همچنین اعلام کرده است که به جنگ خود با دیکتاتوری نظامیان ادامه خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: بیش از 230 هزارنفر در میانمار از زمان کودتا آواره شده اند

سازمان ملل: بیش از 230 هزارنفر در میانمار از زمان کودتا آواره شده اند