مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 12:152021-06-24حوادث

کلاهبرداری دو برادر از 100 زن متقاضی کار


دو برادر شیاد که به بهانه استخدام منشی بیش از 100 زن را فریب داده و از آنها اخاذی و کلاهبرداری کرده بودند با ردیابی های تخصصی پلیس فتا دستگیر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایران، از چندی قبل تعدادی زن و دختر جوان با مراجعه به پلیس فتا ضمن شکایت از فردی ناشناس مدعی شدند وی به حساب کاربری آنها در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کرده و با این شیوه از آنها کلاهبرداری و اخاذی می کند.

پس از این شکایت کارآگاهان سایبری پلیس فتا با شروع تحقیقات تخصصی دریافتند یک وجه مشترک بین همه این شاکی ها که خانم بودند وجود دارد و آن هم این است که همه این افراد در جست و جوی شغل در سایت های آگهی محور بوده اند و با مشاهده آگهی استخدام منشی با شرایط ویژه بلافاصله اقدام به تماس با شخص آگهی دهنده کرده اند.

در این حین مجرم که در پوشش استخدام منشی برای شرکتش در کمین قربانی بوده است، وانمود می کرده برای ثبت نام نیاز به مشخصات کامل از جمله نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس دارد و باید کدی را که به شماره تلفن قربانی ارسال می شود، برای فعال کردن پنل کاربری به وی اعلام کنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پس از ارائه کد فعال سازی توسط شاکی به این مجرم، فرایند کلاهبرداری آغاز می شد و متهم به حساب های کاربری شاکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری دو برادر از 100 زن متقاضی کار

کلاهبرداری دو برادر از 100 زن متقاضی کار