مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 09:202021-06-24اقتصادي

آسیب جدی کشاورزان مهاجر به منابع آبی لرستان


در حالی که به واسطه وقوع خشکسالی کشت محصولات آبدوست در بسیاری از مناطق لرستان ممنوع اعلام شده است، شاهد هستیم که برخی افراد غیربومی با اجاره کردن اراضی کشاورزی در لرستان اقدام به کشت هندوانه و سیب زمینی کرده و منابع آبی استان را در این شرایط بحرانی به تاراج می برند.

- خبرگزاری فارس لرستان_ سعید سرشار؛ در پی کاهش شدید بارش ها و بروز خشکسالی در کشور و به تبع در استان لرستان، شاهد هستیم که منابع آبی شامل آب سدها، رودخانه ها و منابع آبی زیرزمینی شامل کاهش چشمگیر داشته اند.

بروز خشکسالی آسیب زیادی به همراه داشته و در بخش کشاورزی لرستان لرستان خسارات زیادی به بار آورده است.

با توجه به اینکه ادامه خشکسالی محتمل بوده و حداقل تا چند ماه دیگر شاهد بارش باران و تقویت منابع آبی نیستم مسوولان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای تا کنون چند برنامه و اقدام برای صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در مناطقی که دارای مشکلات بیشتری در بحث وجود منابع آب هستند در نظر گرفتند که ممنوعیت کشت محصولات آبدوست مانند هندوانه و سیب زمینی در اراضی استان از جمله این اقدامات است.

بر اساس اعلام مسوولان جهاد کشاورزی با توجه به شرایط موجود کشت محصولاتی مانند هندوانه  سیب زمینی در اراضی لرستان که از منابع آبی لازم برخوردار نیستند باید ممنوع باشد و کشاورزان باید از کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب جدی کشاورزان مهاجر به منابع آبی لرستان

آسیب جدی کشاورزان مهاجر به منابع آبی لرستان