مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 06:352021-06-24سياسي

وکلا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند


همدان_رییس کل دادگستری استان همدان گفت: از همه وکلا به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضایی انتظار می رود مسیر احقاق حق، حق مدار و کمک کار این سازمان باشند.

- ، محمدرضا عدالتخواه در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه، با تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: تحلیف در این حوزه در حقیقت برای آن است که فرصتی مهیا شود تا وکلا در محضر خداوند پیمان محکمی برای احقاق حق و عدالت ببندند و به دستگاه قضایی کمک کنند.

وی ادامه داد: آنچه که از وکلا به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضایی انتظار می رود، آن است تا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند.

رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه مراسم تحلیف یک مراسم نمادین نیست، افزود: اسلام برای قسم جایگاه بالایی قرار داده، تا جایی که در قرآن کریم بر حفظ سوگندهای خورده شده تأکید می شود و عنوان شده؛ زمانی که با خداوند پیمان می بندید به پیمان خودتان وفا کنید و سوگندهای خود را پس از آنکه محکم کردید از بین نبرید.

عدالتخواه با اشاره به اینکه سوگند در دین مبین اسلام یکی از ادله اثباتی است، تصریح کرد: در حقیقت با این سوگند خوردن ها بین فردی که در محضر خدا قسم یاد کرده از رییس جمهور و پزشکان گرفته تا وکلا و شاکی یا متهم و طرف مقابلشان اعتماد و اطمینان ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وکلا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند

وکلا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند