مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 02:302021-06-23اجتماعي

خشکسالی های متوالی و خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان سمنان


رییس منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر از وجود خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با توجه به خشکسالی های متولی در این استان خبر داد و گفت: در ادامه افزایش آموزش های عمومی، - 14 روستای ییلاقی دیگر شهرستان به تجهیزات حریق مجهز می شوند.

حمیدرضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: در شرایط خشکسالی ،گرمای شدید، احتمال ایجاد حریق در مراتع و جنگل ها بیش از پیش قابل پیش بینی است و از همین رو آموزش های مستمر و متوالی ساکنین در حوزه ها، همیاران طبیعت، دهیاران ، مرتعداران ، دامداران و بهره برداران بوسیله یگان حفاظت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

وی اضافه کرد: در همین راستا تعدادی از ییلاقات شهرستان مهدیشهر همچون: اطاق سرا ، گت بزنگاه ، سیاه کوه و بهار کوه مجهز بهوسایل و تجهیزات اولیه اطفای حریق شدند.

وی از امضای تفاهنامه مشارکتی اطفای حریق با اهالی روستاها و نمایندگان ییلاقات، دامداران و بهره برداران خبر داد و افزود: آموز اطفای حریق با توجه به حضور گسترده گردشگران در این مناطق تاثیر بسزایی در کاهش سطح خسارات حریق احتمالی و افزایش مشارکت جوامع محلی را در پی دارد.

عبدوس از برنامه ریزی برای تجهیز 14 روستا حاشیه جنگل دیگر به وسایل اولیه اطفای حریق خبر داد و گفت: در همین راستا کارگاه آموز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی های متوالی و خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان سمنان

خشکسالی های متوالی و خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان سمنان