مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 15:552021-06-23بين الملل

شرکت های آمریکایی ته چاهی که واشنگتن برای اروپایی ها کنده بود


طی ماه های گذشته شاهد به راه افتادن پرونده های گوناگون علیه شرکت های آمریکایی در کشورهای اروپایی هستیم، به نظر می رسد این شرکت های آمریکایی در چاهی افتاده اند که خود آمریکایی ها برای اروپایی ها کنده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، طی سال های گذشته آمریکا به بهانه نقض تحریم های واشنگتن علیه کشورها میلیاردها دلار از موسسات بانکی و شرکت های اروپایی جریمه دریافت کرده بود، به گونه ای که فقط در یک مورد بانک بی ام پی پاریباس، مجبور شد 8.

9 میلیارد دلار به مقامات آمریکایی جریمه بپردازد.

یکی از انگیزه های واشنگتن از محل تعقیب ناقضان تحریم ها این بود که می توانست درآمد حالا سردمدار به راه انداختن پرونده های قضایی علیه شرکت های بزرگ آمریکایی است و به دنبال ان است تا با رفتارهای انحصارطلبانه آنها مقابله کند.

جان کلچ، استاد دانشکده تجارت دانشگاه میامی می گوید: یکی از دلایل این مسئله این است که این گونه اقدامات برای اتحادیه اروپا پول ساز است.

از طرف دیگر از نظر سیاسی هم خیلی جذابیت دارد؛ چراکه اروپایی ها به شدت نگران موضوعات مرتبط با نقض قوانین حریم خصوصی هستند.

بن سوآن، خبرنگار تحقیقی نیز در این باره گفته که در حالی که سازمان های رقابت در اتحادیه اروپا شرکت های بزرگ فناوری نظیر گوگل، اپل، آمازون و فیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت های آمریکایی ته چاهی که واشنگتن برای اروپایی ها کنده بود

شرکت های آمریکایی ته چاهی که واشنگتن برای اروپایی ها کنده بود