مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 14:052021-06-23بين الملل

تونس مشارکت خود در رزمایش دریای سیاه با حضور تل آویو را تکذیب کرد


پس از شایعه پراکنی های منابع خبری درباره مشارکت تونس در رزمایش مشترک دریای سیاه با حضور تل آویو، سخنگوی رسمی وزارت دفاع تونس به این شایعات پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تونس، امروز (چهارشنبه)،  اعلام کرد که در رزمایش دریای سیاه که قرار است ناوگان ششم آمریکا با مشارکت تل آویو در روز 28 ماه جاری میلادی آن را برگزار کند، مشارکت نخواهد کرد.

محمد زکری سخنگوی رسمی وزارت دفاع تونس در گفت وگو با روزنامه قطری العربی الجدید در این خصوص گفت که این کشور عملا دعوتی رسمی برای مشارکت در رزمایش دریای سیاه دریافت کرده؛ اما تصمیم گرفته است که بخاطر ملاحظاتی در آن مشارکت نکند .

زکری اضافه کرد: تنها چند روز تا آغاز این رزمایش باقی مانده و هیچ نظامی از ارتش ملی [تونس] به این سفر نخواهد رفت.

آنچه برخی درباره مشارکت ارتش ملی [در این رزمایش] تبلیغ می کنند، درست نیست زیرا تصمیم عدم مشارکت، نه الان بلکه از مدت ها پیش گرفته شده است .

پیشتر، عصام الشابی دبیرکل حزب الجمهوری تونس در پیامی سرگشاده به قیس السعید رییس جمهور تونس به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور از او خواسته بود که درباره گزارش برخی رسانه هاکه از یک روزنامه عبری زبان درباره مشارکت تونس در این رزمایش نقل شده بود، توضیحی ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تونس مشارکت خود در رزمایش دریای سیاه با حضور تل آویو را تکذیب کرد

تونس مشارکت خود در رزمایش دریای سیاه با حضور تل آویو را تکذیب کرد