مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 12:052021-06-23اقتصادي

اولین ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل افتتاح شد


باتوجه به پتانسیل های بالای کشاورزی و سیب زمینی در استان اردبیل، اولین ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در این استان تأسیس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، کامبیز بازرگان بعدازظهر امروز در آیین افتتاح ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان قطب کشاورزی دیمی و آبی کشور محسوب شده و یکی از قطب های تولید سیب زمینی در کشور است.

 وی افزود: باتوجه به پتانسیل های بالای کشاورزی و سیب زمینی در استان، اولین ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل تأسیس شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باتوجه به نامگذاری 3 سال پیاپی در حوزه اقتصاد توسط مقام معظم رهبری، در مرکز پژوهش های کشاورزی به این نامگذاری ها توجه ویژه ای صورت گرفته است.

بازرگان اظهار کرد: در حال حاضر 20 موسسه و آموزشگاه و 34 مرکز آموزش کشاورزی و 340 ایستگاه کشاورزی در سطح کشور فعال است و کلیه دانش به دست آمده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی گفت: کشورمان ظرفیت بسیار خوبی در صادرات سیب زمینی دارد که این ظرفیت موجود نیازمند توجه ویژه و تقویت است و بر همین اساس با شرکت های بخش خصوصی و دانش بنیان تعاملاتی انجام شده و وام های کم بهره و تسهیلاتی در اختیار خواهیم گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل افتتاح شد

اولین ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل افتتاح شد