مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 11:002021-06-23اجتماعي

نرخ باسوادی در ایران 3 درصد بیشتر از میانگین جهانی


میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی 15 تا 24 سال در جهان 91 درصد و در کشورمان 94.

4 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو تعطیلی کلاس های حضوری درسی، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، بنابر گزارش سازمان یونسکو سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون دانش آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تأکید بر این که هیچ چیز جایگزین مدرسه و های درس حضوری برای دانش آموزان نخواهد بود، گفت: دانش آموزان در محیط مدرسه علاوه بر امر آموزش و پرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می کنند از این رو تعطیلی کلاس های حضوری اثرات نامطلوبی بر دانش آموزان، معلمان و اولیا خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به واکسیناسیون همگانی 65 درصد کشورهای فقیر و 35 درصد کشورهای غنی بودجه آموزش و پرورش خود را کاهش دادند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش و پرورش را زیربنای توسعه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و افزود: سوادآموزی باید مدرسه محور شود از این رو در آیین نامه اجرایی مدرسه، برای ارکان مدرسه نقش ها و وظایفی در حوزه سواد آموزی مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرآیند ثبت نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان، بیان کرد: در گروه سنی 15 سال به بالا، میانگین نرخ با سوادی در جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باسوادی در ایران 3 درصد بیشتر از میانگین جهانی

نرخ باسوادی در ایران 3 درصد بیشتر از میانگین جهانی