مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 10:052021-06-23فرهنگي

طرحی برای کیارستمی


بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست به مناسبت زادروز زنده یاد عباس کیارستمی با انتشار طرحی از چهره او و با کمک اِلمان های دیگر تلاش کرده است تصویری از نگاه کیارستمی به هنر را به نمایش بگذارد.

- خورشیدی که این طرح خود را به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، درباره ویژگی های آن نیز توضیح داده است: طراحی پرتره عباس کیارستمی، با ترکیبی از تصویرسازی آبستره شکل گرفته است و دیزالو تک درخت هایی که همه عمر برای به تصویر کشیدن آن توسط کیارستمی نمادی از سینما و هنر منحصر به فرد او شکل گرفته است با ترکیبی از زمینه سبز و سفید که تداعی تپه ماهور پسرک خانه دوست کجاست و شناسنامه همیشگی وی تلقی می شود.

او در ادامه بیان کرد: مارتین اسکورسیزی کارگردان مطرح سینما درباره اولین ملاقات خود با کیارستمی در جشنواره کن 2002 گفت: آشنایی با او اتفاقی بود که نگاهم به دنیا را تغییر داد.

حالا من رییس هیات داوران بودم و او یکی از اعضای این هیات داوری و می دانید به خاطر تاثیری که از فیلم هایش گرفته بودم از مواجه شدن با او نگران بودم.

برای من سینمای عباس شکلی از عبادت است، عملی از روی ایمان.

او نگاهم را به دنیا تغییر داد؛ درواقع یکی از برترین کارگردان های تاریخ سینمای جهان، کیارستمی نماینده عالی ترین سطح هنر در سینماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی برای کیارستمی

طرحی برای کیارستمی