مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 08:552021-06-23سياسي

از «شور» شریعتی تا «شعور» مطهری


درباره دکتر شریعتی، آنچه خطرناک است این است که وی را «اسلام شناس» بدانیم و نظرات او را اسلام ناب تلقی کنیم؛ ولی مطرح کردن وی به عنوان یک جامعه شناس مسلمان که اظهارنظرهایی نیز درباره اسلام کرده است خطری در برندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، علی شریعتی مردی که به عنوان یکی از سخنرانان قهار دوران طاغوت از وی نام برده می شود و دختران و پسران انقلابی در آن زمان پای ثابت سخنرانی های وی بوده اند، شریعتی بیانی آتشین و فرمودند: نظر اینجانب تنها به اشتباه بودن مطالب است نه به چیز دیگر.

همان طور که اطلاع دارید من هرگز در اینگونه موضوعات مداخله نکرده و نمی کنم.

علت اینکه آن تذکر را لازم دانستم این است که بسیاری از نوشته های ایشان با مبانی و اصول معارف اسلامی یعنی با گرامی ترین سرمایه معنوی ما که سعادت دنیا و آخرت ما بسته به آن است سازگار نیست و از طرف دیگر آن نوشته ها در میان طبقات مختلف رواج کامل یافته است.

لهذا لازم بود تذکر داده شود تا همه آن نوشته ها تأیید شده تلقی نشود و ضمناً افراد ذی صلاحیت به نقد علمی و منطقی بپردازند.

اینکه نوشته اید خود مشارالیه اخیراً به اشتباهات خود پی برده بود و گروهی در حال حاضر مشغول اصلاح آنها هستند موجب مسرت من شد و امیدوارم جبران مافات بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «شور» شریعتی تا «شعور» مطهری

از «شور» شریعتی تا «شعور» مطهری