مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 08:352021-06-23اقتصادي

لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای کاهش تبعات خشکسالی در کشور


معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای کاهش تبعات ناشی از خشکسالی ها تاکید کرد.

- ایسنا/کرمان معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای کاهش تبعات ناشی از خشکسالی ها تاکید کرد.

پرویز گرشاسبی امروز دوم تیرماه در حاشیه بهره برداری از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز نودژ شهرستان منوجان گفت: هدف از اجرای پروژه های آبخیزداری در کشور حفاظت خاک، کاهش رسوب، مدیریت و کنترل سیلاب ها، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی و تغذیه آبخوان ها است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه جنوب کشور، کویر مرکزی و مناطقی مثل جنوب کرمان به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه، بارندگی ها در طی سال بسیار کم است و نیاز است با مدیریت اصولی، این سیلاب ها به سفره های زیرزمینی تزریق شوند، بر اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در این مناطق تاکید کرد.

گرشاسبی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما از حجم بارش متوسط که 413 میلیارد مترمکعب است، حدود 290 میلیارد مترمکعب در اثر تبخیر بعد از فرود بر روی زمین از دست می رود، بیان کرد: بیش از 72 درصد از این بارش ها در مقابل باد و انرژی خورشید قرار گرفته و با تبخیر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای کاهش تبعات خشکسالی در کشور

لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای کاهش تبعات خشکسالی در کشور