مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 08:302021-06-23فرهنگي

لوپوس تنها نماینده شیراز در جشنواره بین المللی تئاتر دانشجویی


نمایش «لوپوس» از گروه تئاتر سعدی، به کارگردانی ابوالفضل فرهادی، تنها نماینده استان فارس در بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران است که در بخش «مناطق» با 6 نمایش دیگر به رقابت می پردازد.

- ایسنا/فارس نمایش لوپوس از گروه تئاتر سعدی، به کارگردانی ابوالفضل فرهادی، تنها نماینده استان فارس در بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران است که در بخش مناطق با 6 نمایش دیگر به رقابت می پردازد.

  این نمایش، بر خلاف نمایش های واقع گرایانه در فضایی تجربی و با بهره گیری از مولفه هایی مرتبط با تئاتر ابزورد طراحی شده است.

در تئاتر ابزورد هنرمند با شکستن فرم های پیشین سعی دارد دنیای مدرن را نقد کند.

در این نوع نمایش می توان مفاهیمی پوچ انگارانه یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سبک تا امروز تأثیر بسیاری از جریان های مختلف سیاسی، اجتماعی و هنری گرفته است؛ اما همواره در پی آن است که شیوه ای تازه برای ارائه مفاهیم، ورای چارچوب های روایی بیابد.

تئاتر ابزورد، در بردارنده بازی های زبانی، اغراق در استفاده از کلیشه ها، تکرار و استفاده از ترکیبات عجیب و گاه بی ربط و پوچ، سکوت و مکث های فراوان است و وضعیتی تراژیک - کمدی را نشان می دهد که در آن شخصیت ها اسیر شرایط جبری بیرونی، درونی و فشارهای ناخوشایند می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوپوس تنها نماینده شیراز در جشنواره بین المللی تئاتر دانشجویی

لوپوس تنها نماینده شیراز در جشنواره بین المللی تئاتر دانشجویی