مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-23اقتصادي

سالانه 100 میلیون دلار واردات بذر به کشور انجام می شود


رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشور گفت: در 3 سال اخیر سالانه 100 میلیون دلار واردات بذر به کشور انجام می شود که باید با تقویت تولید داخلی ارزبری را در این حوزه کاهش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید باقر محمودی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه ملی تحقیقات سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به موقعیت استثنایی استان اردبیل در تولید سیب زمینی در کشور که جز دو استان برتر کشور است، قرار شد تا ایستگاه ملی تحقیقات سیب زمینی در این استان راه اندازی شود تا از ثمره و نتیجه آن کشاورزان و تولیدکنندگان بهره ببرند.

وی ضرورت تقویت تولید داخلی را به ویژه در حوزه بذر یادآور شد و تصریح کرد: هر چند عملکرد تولید سیب زمینی در استان اردبیل بالاتر از میانگین جهانی و ملی است اما جای تأسف دارد که با این میزان تولید ما همچنان واردکننده بذر سیب زمینی هستیم.

قائم مقام و رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشور ظرفیت تولید سیب زمینی را بیش از 950 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید با بیلان واردات بذر به کشور همخوانی ندارد که ضروری است این مرکز تحقیقاتی تدبیری و فکری درست در این زمینه بیندیشد.

محمودی ضرورت توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی را در بخش کشاورزی یادآور شد و افزود: ما باید در کنار تولید محصولات استراتژیک و حتی صادرات آن به زنجیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 100 میلیون دلار واردات بذر به کشور انجام می شود

سالانه 100 میلیون دلار واردات بذر به کشور انجام می شود