مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 07:152021-06-23اقتصادي

6.5 میلیون شغل در اصناف داریم


رییس ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط با بیان اینکه 6.

5 میلیون شغل در اصناف داریم، گفت: متاسفانه در ایران مجموعه اصناف فقط 18 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد.

- ، علی فاضلی در همایش روز ملی اصناف که با حضور رؤسای اتحادیه های صنفی و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: نقش مجموعه اصناف کشور در نظام توزیع کشور بی بدیل است و نقش عظیم این بخش را در اشتغال زایی به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت زیرا حدود 6 و نیم شغل در این مجموعه ایجاد شده است و بزرگترین شبکه و سیستم خدمات پس از فروش بر عهده اصناف است و در نهایت بزرگترین شبکه ارتباطات مردمی را مجموعه اصناف تشکیل داده است.

رییس ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی با بیان اینکه واحد صنفی با کمترین سرمایه ایجاد شغل و توازن منطقه ای ایجاد می کند و از مهاجرت جلوگیری می کند، گفت: سازمان یافته ترین نهاد مدنی کشور پس از مجلس مجموعه اصناف است و تاریخی بیش از صد سال را به خود اختصاص داده است.

فاضلی ادامه داد: بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد دو غول بزرگ اقتصادی دنیا یعنی آمریکا و چین حدود 54 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهند اما در ایران مجموعه اصناف حدود 18 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6.5 میلیون شغل در اصناف داریم

6.5 میلیون شغل در اصناف داریم