مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 06:552021-06-23بين الملل

رباتی که برای رسیدن به یخ، ماه را منفجر می کند!+فیلم


یک ربات حفاری ماه از طریق حفاری سنگ های ماه با انفجارهای کوچک به یخ می رسد، یخی که زیر سطح ماه است و می تواند برای نوشیدن آب، سوخت موشک و سایر منابع حیاتی در مأموریت های ماه و فراتر از آن استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، شرکتی موسوم به مستن اسپیس سیستمز (Masten Space Systems) مستقر در کالیفرنیا در حال ساخت یک سیستم کاوشگر رباتیک برای استخراج یخ روی ماه با استفاده از انفجارهای کنترل شده است.

این کاوشگر موسوم به راکت ام (Rocket M) یخ ماه را که برای حفظ حضور پایدار انسان در ماه و امکان انجام مأموریت های آینده به مریخ و فراتر از آن بسیار حیاتی خواهد بود، استخراج خواهد کرد.

از یخ موجود در ماه می توان برای نوشیدن آب، سوخت موشک و سایر منابع حیاتی در مأموریت های آرتمیس ناسا استفاده کرد که هدف آن بازگرداندن انسان به ماه تا سال 2024 است.

کاوشگر Rocket M ابتکار شرکت مستن برای چالش موسوم به یخ را بشکن (Break the Ice) ناسا است که خواستار ارائه طراحی های نوآورانه برای حفاری منابع در ماه به منظور کاهش نیاز به ارسال منابع از زمین بود.

چالش یخ را بشکن ناسا از علاقه مندان می خواهد کاوشگرهایی را طراحی کنند که بتواند در منطقه ای در قطب جنوب ماه موسوم به آیتکن (Aitken) که تصور می شود تقریباً 70 میلیون کیلوگرم یخ دارد، فرود بیاید و حفاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رباتی که برای رسیدن به یخ، ماه را منفجر می کند!+فیلم

رباتی که برای رسیدن به یخ، ماه را منفجر می کند!+فیلم