مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:352021-06-23اقتصادي

افت قابل توجه آب های زیرزمینی نگران کننده است/راه نجات در تعادل بخشی


رییس حوزه آبریز رودخانه زاینده رود و حوزه های جنوب غربی فلات شرکت مدیریت منابع آب ایران، افت قابل توجه آب های زیرزمینی در مناطق مختلف کشور به ویژه یزد را نگران کننده خواند.

- ، هوشنگ ملایی، صبح چهارشنبه در نشستی با مدیرعامل و معاونان آب منطقه ای یزد با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی اظهار داشت: این طرح در سال 93 در شورای عالی آب کشور تصویب شد که هدف از آن برخورد قانونی با برداشت های غیرمجاز از سفره های زیر زمینی آب با همکاری وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در بخش حفاظت آب استان انجام شده است، افزود: اما افت قابل توجه آب های زیرزمینی که قابلیت برگشت ندارد، نگران کننده است و بارش های محدود نیز به معنای نابودی اندک اندک سفره های آب زیرزمینی در استان یزد است.

بارندگی های موجود تاثیر در تغذیه آبخوان های یزد ندارد ملایی عنوان کرد: استان یزد بر اساس گزارش های داده شده بارندگی خوبی ندارد و بارندگی های موجود آن هم نقش زیادی در تغذیه آبخوان ها نداشته و افت آبخوان ها را به دنبال داشته است.

وی، سه پیشنهاد به عنوان راهکار عملیاتی برای گذر از این بحران ارائه داد و گفت: انتقال آب یکی از این راهکارهاست که مرحله اول آن انجام شده و مرحله دوم هم در حال اجرا است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت قابل توجه آب های زیرزمینی نگران کننده است/راه نجات در تعادل بخشی

افت قابل توجه آب های زیرزمینی نگران کننده است/راه نجات در تعادل بخشی