مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:252021-06-23بين الملل

بیابان زایی؛ پدیده ای خاموش و بحران زا


پدیده بیابان زایی خاموش و خزنده در مناطق حاشیه بیابان رو به حرکت است و در ایران نیز بیابان زایی به پدیده ای تبدیل شده که اگر به آن توجه نشود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، به دنبال خشک سالی ها و قحطی شدید و گسترده اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 میلادی در آفریقا، موضوع بیابان زایی به عنوان یک معضل جهانی مطرح شد.

در این زمینه سازمان ملل UNDP را به عنوان یک آژانس تخصصی بین المللی، مأمور اقدامات وسیع اجرایی آموزشی مقابله با بیابان زایی در سطح چهار قاره آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا کرد.

متعاقب آن پدیده بیابان زایی در کنفرانس سال 1992 سران در ریودوژانیرو به عنوان یکی از چالش های عمده فرا روی جهان در قرن 21 مطرح شد در این کنفرانس از جامعه جهانی خواسته شده است که با موضوع بیابان زایی و خشک سالی به طور جدی برخورد شود.

در این ارتباط سازمان ملل کمیته ای بین الدول جهت تدوین کنوانسیون بین المللی مقابله با بیابان زایی راه اندازی کرد، این کمیته پس از سه سال طی جلسات مختلف سرانجام در 17 ژوئن 1994 متن کنوانسیون مزبور را نهایی کرد.

بدین علت روز 17 ژوئن معادل 27 خرداد به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان زایی نام گذاری شده است و در سال 1996 با عضویت 50 کشور رسماً شروع به کار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیابان زایی؛ پدیده ای خاموش و بحران زا

بیابان زایی؛ پدیده ای خاموش و بحران زا