مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:452021-06-23بين الملل

تیم ترور «خاشقچی» در آمریکا آموزش نظامی دیده بود


یک رسانه آمریکایی خبر داد، اعضای تیم ترور «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پُست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، روزنامه نیویورک تایمز از آموزش نظامی اعضای تیم اعزامی عربستان سعودی برای ترور جمال خاشقچی در ایالت آرکانزاس این کشور خبر داد.

اکتبر 2018 بود که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول توسط تیم ترور اعزامی از عربستان سعودی به ترکیه کشته و بنا بر گزارش های رسانه ها، جسدش مثله شد.

مقام های عربستان سعودی در ابتدا هر گونه اطلاع از سرنوشت خاشقچی را تکذیب کردند و مدعی شدند که وی بعد از ورود به کنسولگری، این نهاد دیپلماتیک را ترک کرد اما مشخص شد سعودی ها سعی کردند با نشان دادن فیلم خروج بدل او از کنسولگری ادعا کنند که او خاشقچی بوده اما این فریب آنها فاش شد.

مقام های سعودی سپس به دلیل انتشار قطره چکانی اطلاعات در رسانه ها درباره کشته شدن خاشقچی مجبور شدند که اعتراف کنند او در کنسولگری کشته شد آنها البته ابتدا مدعی شدند که او در یک دعوا و مشت زنی کشته شد اما باز هم مجبور به تغییر روایت خود شدند و ادعا کردند یک تیم ترور در اقدامی خودسر و بدون اطلاع مقام های ارشد سعودی خاشقچی را کشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم ترور «خاشقچی» در آمریکا آموزش نظامی دیده بود

تیم ترور «خاشقچی» در آمریکا آموزش نظامی دیده بود