مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:352021-06-23اقتصادي

کوتاه شدن دست دلالان از کشاورزی چادگان در گرو حمایت های دولتی


اگر دولت خرید تضمینی گندم و جو را افزایش دهد و در راه اندازی صنایع تبدیلی حمایت شویم دست واسطه گران از دامن کشاورزان کوتاه می شود.

- ، با بیان اینکه در 85 درصد از زمین های زراعی چادگان، به منظور کاهش هدر رفت آب از طریق سیستم نوین آبیاری می شود، اظهار داشت: در نظر داریم محصول ذرت و سیب زمینی و لوبیا و صیفی جات را نیز به صورت دیم کشت کنیم.

چادگان رتبه نخست استان در کشت محصول خیار را دارد وی گفت: سال گذشته در این شهرستان 500 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصول خیار اختصاص داشت و در زمینه تولید و کشت این محصول رتبه نخست استان را داشتیم، همچنین در میدان میوه و تر بار روستای علی آباد چادگان یک میدان مخصوص فروش محصول خیار دایر شده است.

کشت گندم در چادگان مقرون به صرفه نیست مدیر جهاد کشاورزی چادگان با بیان اینکه در این شهرستان کشت گندم به دلیل درآمد پایین جوابگوی خرج کشاورزان نیست، افزود: سال زراعی گذشته دو هزار و 100 هکتار گندم آبی و سه هزار و 900 هکتار گندم دیم کشت شد که از این میزان سه هزار و 900 تن گندم دیم و 10 هزار تن گندم آبی برداشت شده است و در سال زراعی جاری نیز به همین میزان هکتار گندم و جو کاشت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوتاه شدن دست دلالان از کشاورزی چادگان در گرو حمایت های دولتی

کوتاه شدن دست دلالان از کشاورزی چادگان در گرو حمایت های دولتی