مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:302021-06-23اقتصادي

اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان ضروری است


مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و آورده سد سفیدرود، گفت: اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان در راستای سازگاری با کم آبی ضروری است.

- با اشاره به اینکه وضعیت بارش ها در کشور کاهش چشمگیری را نشان می دهد، اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی، شاهد کاهش بارش 53 درصدی نسبت به سال گذشته و 42 درصدی نسبت به بلند مدت در سطح کشور هستیم.

وی در ادامه به وضعیت استان گیلان در این زمینه اشاره کرد و افزود: بارش ها در استان گیلان نسبت به سال گذشته 33 درصد و نسبت به بلند مدت 25 درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش آورد سد سفید رود نسبت به سنوات گذشته، اضافه کرد: آورد سد سفید رود نسبت به دو سال گذشته و بلند مدت به ترتیب 60 و 70 درصد کاهش را نشان می دهد که این موضوع ناشی از کاهش نزولات جوی و همچنین وزش بادهای گرم در زمستان و تبخیر پوشش برفی در حوضه آبریز سد سفیدرود بوده است.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای گیلان با توجه به پیش بینی شرایط موجود قبل از شروع فصل کشاورزی، اقدام به برنامه ریزی دقیق جهت مصارف آب در بخش های مختلف کرد.

رهاسازی حدود یک میلیارد متر مکعب آب سد سفیدرود خرمی ادامه داد: برنامه نوبت بندی آب کشاورزی به پیشنهاد این شرکت در کمیته منابع و مصارف آب استان بر اساس تقویم زراعی و موجودی آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان ضروری است

اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان ضروری است