مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:052021-06-22بين الملل

سودان خواستار نشست فوری شورای امنیت شد


سودان به طور رسمی خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پیامدهای «سد النهضه» بر امنیت میلیون ها تن از ساکنان کرانه رود نیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شبکه خبری روسیا الیوم، مریم الصادق المهدی وزیر امور خارجه سودان روز سه شنبه در نامه ای از شورای امنیت خواست در نزدیکترین زمان ممکن نشستی را به منظور بررسی اختلاف های موجود در باره سد النهضه اتیوپی و تاثیر آن بر زندگی و امنیت میلیون ها تن از ساکنان کرانه نیل در کشورهای سودان، مصر و اتیوپی برگزار کند.

عمر الفاروق سید کامل سخنگوی رسمی دولت سودان در پرونده سد النهضه گفت: وزیر امور خارجه در نامه ای به رییس شورای امنیت از وی خواست تمامی طرف ها را به پایبندی بر تعهداتشان و اجتناب از اتخاذ هرگونه اقدام یکجانبه تشویق کند و از اتیوپی بخواهد از آبگیری کامل سد النهضه خودداری کند.

وزیر امور خارجه سودان در این نامه همچنین از شورای امنیت و تمامی طرف های ذیربط خواسته است برای میانجیگری و یا هرگونه ابزار مسالمت آمیز به منظور پایان دادن به اختلافات برای حل و فصل مسالمت آمیز در مذاکرات سد النهضه تلاش کنند.

سودان، مصر و اتیوپی نزدیک به یک دهه است که در مورد مدیریت و پر کردن مخزن سد النهضه که آدیس آبابا بر رود نیل ساخته در حال مذاکره هستند اما تاکنون توافقی بین طرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

سودان خواستار نشست فوری شورای امنیت شد