مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 02:302021-06-22بين الملل

چگونگی امکان تحقق درخواست تضمین ایران از آمریکا در قبال برجام


خوشبین نیستم تیم مذاکره کننده ایران راه حلی برای به دست آوردن این تضمین که مانع خروج آمریکا از برجام شوند، به دست آورند.

- یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: خوشبین نیستم تیم مذاکره کننده ایران راه حلی برای به دست آوردن این تضمین که مانع خروج آمریکا از برجام شوند، به دست آورند.

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا درباره تضمین آمریکا برای خارج نشدن دوباره از برجام که از سوی هیات ایرانی مطرح شده است، گفت: در این که ایران این خواسته را دارد که دوباره با خروج یک جانبه آمریکا از برجام مواجه نشود، محق است و این نگرانی ایران به حق است.

علاوه بر برجام، ایران و دیگر کشورها نگرانند که تجربه برجام در دیگر پیمان ها و قراردادها از سوی آمریکا تکرار شود، در عین حال خوشبین هم نیستم که تیم مذاکره کننده ایران راه حلی برای به دست آوردن این تضمین که مانع خروج آمریکا از برجام شوند، به دست آورند.

البته امیدوارم از طریق مذاکرات فرمولی برای آن به دست آورند.

وی افزود: با توجه به قوانین داخلی آمریکا هیچ راهکاری برای اطمینان پیدا کردن از اجرای تعهدات آمریکا وجود ندارد، مگر اینکه هزینه کنار گذاشتن تعهدات از سوی این کشور افزایش یابد که این هم مربوط به خود برجام است، وگرنه دولت آمریکا را نمی شود وادار به این کار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی امکان تحقق درخواست تضمین ایران از آمریکا در قبال برجام

چگونگی امکان تحقق درخواست تضمین ایران از آمریکا در قبال برجام