مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 19:252021-06-22اقتصادي

4 پروژه زیست محیطی شهرداری قم افتتاح می شود


در ادامه طرح هفتگی افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های شهری با عنوان قم در مسیر تحول چهارشنبه این هفته سه پروژه زیست محیطی شهرداری قم به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ نیز آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه این طرح ها امروز با حضور مدیران و مسئولان استانی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مدیران شهری برگزار می شود.

نخستین پروژه زیست محیطی که این هفته و در قالب طرح قم در مسیر تحول افتتاح می شود، مرکز امحای پسماندهای پزشکی با ظرفیت امحای 10 تن پسماند در روز است.

برای اجرای این طرح که نخستین دستگاه با کاربری بی خطر سازی پسماند پزشکی در کشور به شمار می رود 180 میلیارد ریال هزینه شده است.

از اهداف کلان این پروژه می توان به بی خطرسازی پسماندهای عفونی –بیمارستانی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین با کاربری دفن، کم حجم سازی پسماندهای دفن شده و استفاده بهینه از زمین اشاره کرد.

  آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم پردازش پسماندهای شهری این طرح بزرگ شهری بااعتبار 150 میلیارد ریال، باهدف حفاظت بیشتر از محیط زیست، مدیریت بهینه پسماندهای شهری، جداسازی پسماند ارزشمند، فرآوری پسماند آلی و جلوگیری از دفن بی رویه زباله و تولید کود کمپوست مرغوب آغاز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 پروژه زیست محیطی شهرداری قم افتتاح می شود

4 پروژه زیست محیطی شهرداری قم افتتاح می شود