مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 12:002021-06-22سياسي

نام مدافعان و قهرمانان وطن بر خیابان های تهران


نام گذاری خیابان هایی به نام مفاخر ایرانی چون عباس میرزا، جوادخان گنجه ای، سرلشکر محمد سلیمی، دریادار شهید غلامعلی بایندر و نام چندتن از شهیدان حمله متفقین در سوم شهریور 1320، - نام زبان تات ، شهرهای اردبیل و خلخال و پارس آباد و گرمی و کوثر و بانه و سقز و کامیاران و ایلام از جمله مهم ترین این نامگذاری ها بود.

با تصویب اعضای شورای شهر تهران نام مدافعان و قهرمانان وطن بر خیابان های تهران ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سیصد و چهارمین جلسه شورا، نام گذاری مورد بررسی قرار گرفت که موارد نام گذاری این صورتجلسه به تصویب اعضای شورا رسید.

نام گذاری خیابان هایی به نام مفاخر ایرانی چون عباس میرزا، جوادخان گنجه ای، سرلشکر محمد سلیمی، دریادار شهید غلامعلی بایندر و نام چندتن از شهیدان حمله متفقین در سوم شهریور 1320، نام زبان تات ، شهرهای اردبیل و خلخال و پارس آباد و گرمی و کوثر و بانه و سقز و کامیاران و ایلام از جمله مهم ترین این نامگذاری ها بود.

در این جلسه پیشنهادها و دلایل تغییر نام و نام گذاری معابر نیز بیان شد از جمله نام گذاری خیابان اندیشه واقع در خیابان شریعتی بنام عباس میرزا (سردار بزرگ ایرانی) بود.

عبّاس میرزا نامدار به عبّاس میرزا نایِبُ السَّلطَنه از شاهزادگان قاجار و فرزند فتحعلی شاه و آسیه خانم دولو بود که در فاصله سال های 1797 تا 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام مدافعان و قهرمانان وطن بر خیابان های تهران

نام مدافعان و قهرمانان وطن بر خیابان های تهران