مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:552021-06-22بين الملل

پیامدهای درگیری اخیر بین ارتش لیبی و بقایای گروه داعش


ارتش لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر که در شرق کشور مستقر است عملیات نظامی غافلگیرانه ای را در جنوب لیبی علیه بقایای گروه داعش آغاز کرده است.

- ارتش لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر که در شرق کشور مستقر است عملیات نظامی غافلگیرانه ای را در جنوب لیبی علیه بقایای گروه داعش آغاز کرده است.

هدف از این عملیات به گفته سخنگوی ارتش، تعقیب جنگجویان وابسته به داعش است که در کوه ها و بیابان های دورافتاده در جنوب غربی کشور جابجا شده اند و دست به حملات انتحاری علیه نیروهای ارتش لیبی می زنند.

عملیات نظامی اخیر واکنش به حمله انتحاری است که در آغاز ماه جاری در یک ایست بازرسی در منطقه سبها رخ داد و منجر به کشته شدن سه تن از نیروهای ارتش ملی و زخمی شدن شمار دیگری از آن ها شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته ایندیپندنت، پس از آن که گشت های بیابانی به تعقیب گروه های تروریستی در کوه های هروج در نزدیکی مرز با الجزایر پراختند، با اعضای سازمان داعش که در این منطقه ناهموار پنهان شده بودند، روبه رو شدند و در نتیجه، یک خودرو نظامی هدف حمله قرار گرفت و منجر به کشته شدن یک فرمانده ارشد ارتش لیبی شد.

اقدامات نظامی بزرگ و ناگهانی ارتش در جنوب لیبی باعث شد شخصیت ها و جریان های سیاسی در غرب لیبی در مورد اهداف این عملیات شک و تردید کنند و دفتر ریاست جمهوری با صدور بیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای درگیری اخیر بین ارتش لیبی و بقایای گروه داعش

پیامدهای درگیری اخیر بین ارتش لیبی و بقایای گروه داعش