مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 04:502021-06-22بين الملل

اردوغان: نوبت اتحادیه اروپا است که گام های سازنده بردارد


رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رییس کمیسیون اروپا، ضمن تاکید بر لزوم برداشته شدن گام های مثبت در روابط دوجانبه از سوی اتحادیه اروپا، گفت آنکارا بیش از آنچه نیاز بود اقدام دوستانه انجام داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه به صورت تلفنی با اورسولا فن درلین رییس کمیسیون اروپا به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

اردوغان در این تماس، تاکید کرد که بعد از اقدامات ترکیه در راستای اعتمادسازی با اتحادیه اروپا، اکنون نوبت این قاره است که گام های مثبتی درخصوص روابط با آنکارا بردارد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح دفتر ارتباطات و رسانه ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای درباره این گفت وگوی تلفنی، اعلام کرد که آن دو درباره گام هایی برای بهبود روابط دوجانبه و همچنین مسائل منطقه ای صحبت کردند.

بر اساس این بیانیه، رییس جمهور ترکیه خطاب به فن درلین گفت آنکارا بیش از حد کافی اقداماتی انجام داده که می تواند بروکسل را قانع کند تا دستورکار مثبتی را با این کشور شروع کند.

اردوغان همچنین بر لزوم آغاز دوباره مذاکرات جهت به روز رسانی قوانین گمرکی در سریعترین زمان ممکن و بدون هیچگونه پیش شرطی تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: نوبت اتحادیه اروپا است که گام های سازنده بردارد

اردوغان: نوبت اتحادیه اروپا است که گام های سازنده بردارد