مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 04:352021-06-22فرهنگي

«ظل النسا» خوانشی از «شازده احتجاب» است/ یک نمایش ایرانی


شکیبا معقولی کارگردان نمایش «ظل انسا» که در بیست و سومین جشنوار بین المللی تئاتر دانشگاهی حضور دارد این اثر را خوانشی از رمان «شازده احتجاب» هوشنگ گلشیری دانست.

- شکیبا معقولی کارگردان نمایش ظل انسا که در بیست و سومین جشنوار بین المللی تئاتر دانشگاهی حضور دارد این اثر را خوانشی از رمان شازده احتجاب هوشنگ گلشیری دانست.

شکیبا معقولی کارگردان نمایش ظل النسا که در بخش مناطق بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی شرکت دارد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشخصه های این اثر بیان کرد: ظل النسا خوانشی از رمان شازده احتجاب هوشنگ گلشیری است البته نمی توان آن را کاملاً یک اقتباس دانست.

به جهت اصالت اصفهانی هوشنگ گلشیری، صحنه چهار سویه و دوار و انتخاب یک متن ایرانی و استفاده از مایه های نمایش ایرانی در این اثر می توان آن را نزدیک به شازده احتجاب و تداعی کننده نمایش های ایرانی دانست.

وی درباره تغییر برگزاری محل جشنواره عنوان کرد: در این دوره از جشنواره ابتدا قرار بود دانشگاه دامغان میزبان باشد و زمان اجرا سه بار جابجا شد و در تهران نیز ابتدا قرار بود در سالن کوچک مولوی اجرا داشته باشیم که امکانش برای گروه ها فراهم نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ظل النسا» خوانشی از «شازده احتجاب» است/ یک نمایش ایرانی

«ظل النسا» خوانشی از «شازده احتجاب» است/ یک نمایش ایرانی