مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 04:252021-06-22اجتماعي

دست و پا شکسته از طبیعت محافظت می کنند


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در ایران به دلیل تعداد اندک محیط بانان، به ازای هر 40 هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد و این مساله عرصه حفاظت از زیست بوم را برای محیط بان ایرانی دشوار کرده است چراکه تعداد محیط بانان در کشور با وجود مسئولیت های فراوانی که دارند، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در ایران به دلیل تعداد اندک محیط بانان، به ازای هر 40 هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد و این مساله عرصه حفاظت از زیست بوم را برای محیط بان ایرانی دشوار کرده است چراکه تعداد محیط بانان در کشور با وجود مسئولیت های فراوانی که دارند، کافی نیست.

محیط بان فردی است که به حفاظت و کنترل عرصه های طبیعی و حیات وحش کشور می پردازد.

محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست از نظر قوانین استخدامی، کارمند دولت محسوب می شوند اما با توجه به شرایط کاری خویش، وضعیتی شبیه به نیروهای انتظامی یا شبه نظامی دارند.

با توجه به شرایط این شغل سخت که با افراد مسلحی به نام شکارچی روبرو هستند، گاهی شاهد درگیری بین محیط بانان و شکارچیان غیرمجاز هستیم که به دلایل مختلفی باعث کشته و زخمی شدن یکی از طرفین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محیط بانان در اثر عوامل مختلفی همچون شلیک مستقیم از سوی شکارچیان، سقوط از پرتگاه، سوانح رانندگی در حین خدمت کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست و پا شکسته از طبیعت محافظت می کنند

دست و پا شکسته از طبیعت محافظت می کنند