مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:002021-06-21فرهنگي

ساخت مستند نگارگری ایرانی/«نهان بر عیان» هندسه هنر را عیان می کند


محمدرضا اصلانی از ساخت فیلم مستندی درباره نگارگری ایرانی مبتنی بر تجربه برگزاری نمایشگاه «نهان بر عیان» که در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است، - محمدرضا اصلانی از ساخت فیلم مستندی درباره نگارگری ایرانی مبتنی بر تجربه برگزاری نمایشگاه نهان بر عیان که در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است، خبر داد.

محمدرضا اصلانی نویسنده، پژوهشگر و فیلمساز که در شورای هنری نمایشگاه پژوهشی عیان بر نهان که از 18 خرداد در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است، درباره این نمایشگاه و اینکه آیا این نمایشگاه برای مردم عادی قابل درک و فهم است یا خیر، به خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه عیان بر نهان نمایشگاهی تحقیقاتی و پژوهشی است و از این نظر مخاطب اصلی آن مردم عادی نیستند.

فقط ممکن است متوجه اهمیت این هنر شوند نه اینکه بخواهند فهم بنیانی آن را پیدا کنند.

نکته مهم در این نمایشگاه این است که بگوییم نگارگری ایرانی چه جایگاهی دارد و مردم هم از اهمیت آن مطلع شوند و برای ارتقای بینش آنها و حتی هنرمندان ما الزامی است، چون هنرمندان ما کار تحقیقاتی انجام نمی دهند.

انتقاد اصلانی از دیدگاه پوپ درباره نقاشی ایرانی وی با اشاره به دیدگاه آبراهام پوپ که حدود 16 جلد درباره هنر ایران کتاب دارد، بیان کرد: پوپ معتقد است که ایرانی ها، نقاشی ندارند! اما در تزیین، آدم ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت مستند نگارگری ایرانی/«نهان بر عیان» هندسه هنر را عیان می کند

ساخت مستند نگارگری ایرانی/«نهان بر عیان» هندسه هنر را عیان می کند