مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 02:402021-06-21دانش

حشراتی با قابلیت فناوری رادارگریزی


بدن برخی حیوانات دارای ساختارهای شفافی است که به خوبی شناخته شده است.

معمولاً چنین ساختارهایی در موجودات آبزی دیده می شود.

اما باید گفت برخی موجودات مانند گونه های خاصی از پروانه ها و شاپرک ها نیز برای محافظت از خود در برابر شکارچیان، - بدن برخی حیوانات دارای ساختارهای شفافی است که به خوبی شناخته شده است.

معمولاً چنین ساختارهایی در موجودات آبزی دیده می شود.

اما باید گفت برخی موجودات مانند گونه های خاصی از پروانه ها و شاپرک ها نیز برای محافظت از خود در برابر شکارچیان، بال های شفافی ایجاد می کنند و به دلیل وجود بال های شفاف، تقریباً از دید شکارچیان در امان اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، اخیرا یک گروه از محققان به سرپرستی آزمایشگاه زیست شناسی دریایی (Marine Biological Laboratory) برای درک چگونگی تشکیل این بال های شفاف یکی از این گونه ها به نام پروانه شیشه ای (glasswing butterfly) را مورد بررسی قرار دادند تا به اسرار این فناوری رادارگریزی طبیعی پی ببرند.

دکتر نیپام پاتل (Nipam Patel) مدیر آزمایشگاه زیست شناسی دریایی گفت: من تصمیم گرفتم به بررسی برخی از گونه های پروانه و شاپرک که در مجموعه خود داشتم و تاکنون هرگز با جزییات به آنها نگاه نکرده بودم، بپردازم و آن را به عنوان چالشی برای دانشجویان در نظر بگیرم که ببینند چگونه بال های آنها ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حشراتی با قابلیت فناوری رادارگریزی

حشراتی با قابلیت فناوری رادارگریزی