مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 02:002021-06-21سياسي

سرکار: تولید فناوری نیازمند بنیه قوی علمی است/ «مرجع علمی» بودن مطالبه مهم رهبری


مطالبه مقام معظم رهبری این است که ما جز مراجع علمی جهان باشیم؛ زمانی که ما جز مراجع علمی جهان شدیم و در مرز دانش حرکت کردیم و بنیه علمی قوی ایجاد کردیم، - سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری تولید می کند نمی توانیم بهره بگیریم.

وی ادامه داد: ما باید خودمان را اصلاح کنیم، از محققان انتقاد نکنیم که چرا دیگران از مقاله ای که شما تولید کردید استفاده می کنند.

شما هم از 99 درصدی که دیگران تولید می کنند استفاده کنید؛ این استفاده منوط به ایجاد زیرساخت های لازم حمایت از محققان و حمایت از افراد علمی برجسته است که بتوانند امثال خودشان را تربیت کنند و این مسئله ای است که ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم با برنامه های معاونت علمی و فناوری می توان در این زمینه موثر تر ظاهر شد.

سرکار با بیان اینکه مسائل ویژه مملکت احتیاج به مقاله ندارد،در پایان گفت: نیازهای مملکت امروز در حدی است که دیگران قبلا کارهای آن را انجام دادند و ما در این نیازها هنوز مقلد هستیم، مطالبه مقام معظم رهبری این است که ما جز مراجع علمی جهان باشیم؛ زمانی که ما جز مراجع علمی جهان شدیم و در مرز دانش حرکت کردیم و بنیه علمی قوی ایجاد کردیم می توانیم فناوری ها و تکنولوژی هایی را مبتنی بر این علم معرفی کنیم که نه تنها مردم خودمان بلکه دنیا از آن بهره بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکار: تولید فناوری نیازمند بنیه قوی علمی است/ «مرجع علمی» بودن مطالبه مهم رهبری

سرکار: تولید فناوری نیازمند بنیه قوی علمی است/ «مرجع علمی» بودن مطالبه مهم رهبری