مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 19:402021-06-21فرهنگي

جای خالی «بانوی غزل» در مستندی درباره «سلطان آنونس»


این که آدم صاحب هنری مثل تهامی نژاد داماد کیست امر مهمی نیست اما وقتی که مادر همسر او سیمین بههبانی و سر و کار خود دوبلور و مترجم هم باشعر نبوده باشد.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- شبکه تلویزیونی آی فیلم دیشب شامگاه 31 خرداد 1400- و در واپسین ساعات بهار، مستند نقاش صدا را پخش کرد که به وجوه مختلف کار و زندگی ابوالحسن تهامی نژاد پرداخته و قطعا پیش از این از شبکه مستند هم پخش شده است.

تهامی نژاد یکی از مشهورترین و خوش صداترین دوبلورهای ایران است که اگرچه بیشتر به عنوان مدیر دوبلاژ شهرت دارد اما سینماروهای قدیمی او را با آنونس هایی که برای فیلم ها می گفت به خاطر می آورند و به همین خاطر به او لقب سلطان آنونس هم داده اند.

صدای زیبا و خاطره انگیز ابوالحسن تهامی نژاد در تمام فیلم سنگینی می کند و تجدید دیدار با چنگیز جلیل وند که سال پیش به سبب کرونا از میان ما رفت هم فرصتی مغتنم بود.

معرفی اثر فاخر رستم و سهراب با خوانش سینمایی تهامی نژاد از بهترین بخش های مستند است و هنگامی که از زوایای مختلف مجسمه فردوسی را می بینیم و صدای تهامی نژاد را روی رستم وسهراب می شنویم بسیار با شکوه است و حضور او در خندوانه رامبد جوان ولو به قصد معرفی و فروش بیشتر این اثر هم اقدامی مثبت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی «بانوی غزل» در مستندی درباره «سلطان آنونس»

جای خالی «بانوی غزل» در مستندی درباره «سلطان آنونس»