مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 15:452021-06-21بين الملل

رویترز: ائتلاف سعودی و انصارالله یمن به توافق صلح نزدیک شده اند


رویترز در گزارشی با بررسی تحولات اخیر یمن نوشت که ائتلاف به رهبری سعودی به دنبال خروج از جنگ پرهزینه یمن بوده و توافق صلح این ائتلاف با جنبش انصارالله نزدیک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وابسته به جنبش انصارالله انصارالله یمن بر گام هایی متمرکز است که بر اساس آن محاصره بنادر یمن و فرودگاه بین المللی صنعا برداشته شود.

بر اساس گزارش رویترز، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در جریان سفر نماینده عمان به صنعا که طی ماه جاری انجام شده بود، اعلام کرده که مذاکرات آتش بس بلافاصله پس از برداشته شدن محاصره در راستای پیشنهاد اخیر مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن آغاز خواهد شد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: ائتلاف سعودی و انصارالله یمن به توافق صلح نزدیک شده اند

رویترز: ائتلاف سعودی و انصارالله یمن به توافق صلح نزدیک شده اند