مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 09:152021-06-21اقتصادي

قطعی برق باعث اختلال در روند آبرسانی و قطع آب شُرب می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به ارتباط قطع آب و برق در سطح استان گفت: قطعی برق باعث خاموش شدن پمپ های آب و در نتیجه قطعی چندساعته آب شُرب می شود.

- ، علیرضا ایمانلو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سطح استان به 65 شهر و 1500 روستا خدمات ارائه می دهد و جمعیت تحت پوشش ما 4 میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه 13 متر مکعب در ثانیه آب در استان نیاز داریم، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال شاهد کاهش بارش باران و برف در سطح استان بودیم برای همین رعایت الگوی مصرف آب و صرفه جویی در این زمینه ضروری است.

ایمانلو با تاکید بر اینکه برای تأمین آب شرب کلانشهر تبریز مجبور به حفر چاه می شویم، گفت: تاکنون حدود 90 میلیارد تومان برای حفر چاه در کلانشهر تبریز هزینه کرده ایم.

وی افزود: حفر چاه علاوه بر اینکه هزینه بالا و در حدود 3 میلیارد تومان برای هر چاه دارد باعث به خطر افتادن منابع زیرزمینی می شود.

صرفه جویی در مصرف آب باعث عدم حفر چاه و حفظ منابع زیرزمینی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پنج شهر استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند، گفت: شهر تبریز نیز جزو این شهرها در استان است و باید مردم صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند تا شاهد قطعی آب در استان نباشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعی برق باعث اختلال در روند آبرسانی و قطع آب شُرب می شود

قطعی برق باعث اختلال در روند آبرسانی و قطع آب شُرب می شود