مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-21اجتماعي

هنرنمایی ایرانی ها در حرم پدر و فرزند امام رضا (ع) + عکس


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به چندین قرن سابقه حضور ایرانی ها در بازسازی و توسعه حرم پدر و فرزند امام رضا (ع)، گفت: هفت پروژه با هدف ارتقاء رفاه حال زائران و به همت خیران و کارگران و مهندسان ایرانی در حرم کاظمین در حال اجراست.

- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به چندین قرن سابقه حضور ایرانی ها در بازسازی و توسعه حرم پدر و فرزند امام رضا (ع)، گفت: هفت پروژه با هدف ارتقاء رفاه حال زائران و به همت خیران و کارگران و مهندسان ایرانی در حرم کاظمین در حال اجراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال مآب با اشاره به ارادت ویژه ایرانی ها به ساحت مقدس امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) - پدر و فرزند امام ضا(ع) - افزود: اگرچه پایه گذار حرم کاظمین خلفای عباسی بودند، اما براساس شواهد تاریخی، ایرانی ها در دوره های مختلف تاریخی از عصر آل بویه و سلجوقیان گرفته تا دوره کنونی، ساخت وسازهایی در این حرم مطهر انجام داده اند.

به گفته او، بزرگترین توسعه و بازسازی در کاظمین در دوره صفویه و با دستور شاه اسماعیل صفوی صورت گرفت که با تخریب همه بناهای حرم، بارگاهی زیبا و باشکوه با رواق، صحن و دو گنبد جدید کاشی کاری شده ساخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرنمایی ایرانی ها در حرم پدر و فرزند امام رضا (ع) + عکس

هنرنمایی ایرانی ها در حرم پدر و فرزند امام رضا (ع) + عکس