مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-21سياسي

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در دولت


گامی برای کودکان ایران زمین دیروز بعد از چندین ماه تلاش آیین نامه اجرایی «قانون حمایت از کودکان و نوجوانان» به تصویب دولت رسید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در جلسه روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد،، آیین نامه اجرایی موضوع تبصره ماده (6 ) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور شناسایی و حمایت از این اطفال و نوجوانان به تصویب رسید.

مطابق این آیین نامه، طفل و نوجوان در معرض خطر، فردی است که با توجه به ماده (3) قانون فوق، در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، امنیت و یا وضعیت آموزشی وی قرار گرفته است، همچنین طفل و نوجوان بزه دیده نیز به فردی اطلاق می شود که از وقوع جرم متحمل ضرر و زیان شده است.

براین اساس، سازمان بهزیستی که مسئولیت اصلی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده را برعهده دارد، با مشارکت دستگاه‎های اجرایی، نهادهای حمایتی و مددکاران اجتماعی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی این گروه اقدام می کند.

همچنین مددکاران اجتماعی بهزیستی یا مأموران نیروی انتظامی مکلفند در موارد مشاهده طفل و نوجوان بدون همراهی والدین، اولیا یا سرپرست قانونی در وضعیت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در دولت

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در دولت