مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 06:402021-06-21اقتصادي

خسارت 140 میلیاردی کرونا به صنایع دستی همدان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از خسارت 140 میلیارد تومانی کرونا به صنایع دستی استان خبر داد.

  - ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از خسارت 140 میلیارد تومانی کرونا به صنایع دستی استان خبر داد.

  هاشم مظاهری در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: این خسارت مربوط به حوزه صادرات و فروش آثار بوده و کرونا به تولیدات صنایع دستی خسارت زیادی وارد نکرده است و حتی در این مدت یک کارگاه هم تعطیل نشده اما کارگاه ها تعدیل نیرو داشته اند.

وی توضیح داد: طبق تقسیمات کشوری هر استان تعدادی صنایع دستی شاخص و بومی دارد، این رشته ها در استان همدان شامل مصنوعات چرمی، سراجی سنتی و دباغی، منبت مبلمان و سفال است.

فعالیت 45 هزار شاغل صنایع دستی در 30 هزار کارگاه مظاهری با بیان اینکه یک دوم اشتغال صنایع دستی استان مربوط به منبت کاران است، گفت: 45 هزار شاغل ثبت شده صنایع دستی در 30 هزار کارگاه فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 17 هزار نفر مربوط به شهرستان های ملایر و تویسرکان است.

وی با اشاره به اینکه همدان قابلیت زیادی در حوزه صنایع دستی دارد، یادآور شد: به عنوان نمونه در زمینه سفال و سرامیک توانایی هایی زیادی وجود دارد تا آنجا که صاحب شهر جهانی هستیم و یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 140 میلیاردی کرونا به صنایع دستی همدان

خسارت 140 میلیاردی کرونا به صنایع دستی همدان