مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-21اجتماعي

اینجا گستره ای امن برای حیات وحش است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از این استان به عنوان مهمترین زیستگاه پستانداران در کشور نام برد و گفت: بیش از 50 گونه پستاندار در زیستگاه های استان سمنان زیست دارند.

- امیر عبدوس در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان سمنان از تنوع جانوری بسیار بالایی در مقایسه با دیگر استان ها برخوردار است و همین زیستگاه های این استان پهناور را به زیستگاه های مهم کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به تعدد پستانداران در زیستگاه های مختلف این استان افزود: استان سمنان از نظر تعدد پستانداران با بیش از پنجاه پستاندار رتبه نخست کشور را دارد.

وی از یوزپلنگ آسیایی به عنوان مهمترین و محبوب ترین گونه جانوری استان نام برد و افزود: علاوه بر یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی، خرس قهوه ای ، پلنگ، آهو ، گوزن، اورال ، قوچ ،کل، میش، جبیر، گربه شنی، گربه وحشی ،گربه پالاس، کاراکال، روباه شنی ، شاه روباه و روباه معمولی، کفتار، گرگ، تشی، خرگوش و.

از جمله پستانداران استان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تنوع اقلیمی و آب و هوایی در این استان به عنوان یک مزیت مهم در استان نام برد و گفت: این تنوع اقلیمی سبب شده که در استان با تنوع جانوری و زیستی بسیار بالایی هم روبرو باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا گستره ای امن برای حیات وحش است

اینجا گستره ای امن برای حیات وحش است