مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 03:152021-06-20سياسي

هیس! کارگرها فریاد نمی زنند/ نتیجه اعتراض فقط اخراج است


هیس! کارگرها فریاد نمی زنند/ نتیجه اعتراض فقط اخراج است از سال 1375 که دیوان عدالت اداری با صدور دادنامه ی 179 به قانونی بودن قراردادهای موقت در کارهای مستمر رای داد، قانون کار و مفاد حمایتی این قانون هم بی اثر شد.

امنیت شغلی درست از همان زمان بر باد رفت و مهر سکوت از همان زمان بر لبان کارگران زده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، نزدیک به 25 سال است که به لطف حکم دیوان عدالت اداری و صدور دادنامه ی 179، قراردادهای موقت رونق گرفته اند و دیگری خبری از اشتغال های رسمی نیست.

به گفته ی مسئولان بیش از 95 درصد از کارگران امروز قرارداد موقت هستند.

در چنین شرایطی کارفرما به راحتی می تواند کارگر را اخراج کند؛ تنها کافی ست صدایی از او درآید تا فردای آن روز دیگر اجازه ی ورود به کارگاه را نداشته باشند.

امروز ارتش ذخیره ی کار در کنار همین قرارداد موقت ها سبب افزایش بی ثبات کاری شده اند و کارفرما به راحتی می تواند کارگران را بعد از چند ماه کار کردن؛ اخراج و کارگری دیگر را در زمانی بسیار کوتاه جایگزین کند؛ کارگری که احتمالا صدا ندارد یا مطمئن است که نمی تواد اعتراض کند.

احمد از کارگرانِ اخراجیِ یک کارخانه ی کاشی و سرامیک است؛ او در تماس با ایلنا می گوید: من چهار ماه در یکی از کارخانه های تولید کاشی کار کردم اما به خاطر اعتراض هایم به وضعیت بهداشت و ایمنیِ محیطِ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیس! کارگرها فریاد نمی زنند/ نتیجه اعتراض فقط اخراج است

هیس! کارگرها فریاد نمی زنند/ نتیجه اعتراض فقط اخراج است